Drive-in show boeken? – 6 interessante tips
Je wilt een drive-in show boeken voor “the best party ever” Want een feest doe je niet snel over. Drive-in shows zijn populairder dan ooit. Op bruiloften en themafeesten wordt steeds vaker een drive-in show ingezet. Lees onze 6 tips voor een “party to remember”
#1 Jouw wensen en muzieksmaak (en die van je gasten)
Denk voordat je een zoektocht begint naar een drive-in show na over welke muziek jij (en je partner) op jullie feest willen hebben. Houd bij je keuze ook rekening met je gasten, gaan zij de muziek ook leuk vinden? Misschien kun je een bepaald thema aan je feest koppelen.
#2 De zoektocht kan beginnen!
Drive-in show boeken, sinds de komst van het internet is het zoeken naar een voor jullie feest een stuk makkelijker geworden. Veel drive-in shows hebben een eigen website of staan op een platform waar je een groot aanbod aan drive-in shows en drive-in DJ’s kunt vinden. Zoek tussen dit aanbod naar drive-in shows die jullie aanspreken en ga op zoek naar video’s en recensies over de drive-in show. Dit zou een goed beeld moeten geven. Belangrijk is dat een drive-in show antwoorden kan geven op jullie vragen. Het gevoel moet goed zijn en een wederzijde klik is heel belangrijk.
#3 Afspraken met de drive-in show
Yes! Jullie hebben een drive-in show gevonden die jullie aanspreekt en hebben contact gezocht voor een afspraak en/of mogelijk zelfs een moment gepland waarop je de drive-in show kunt zien optreden. Alle informatie is verzameld en misschien hebben jullie al een optreden gezien van de drive-in show. Het besluit om deze drive-in te boeken kan worden afgerond.
#4 Duidelijke (prijs)afspraken
Jullie hebben de juiste drive-in show gevonden en nu is het erg belangrijk om duidelijke afspraken te maken over een aantal dingen, namelijk:
- Speeltijd (aantal uren)
- Opbouw tijd
- Reiskosten
- Prijs van de drive-in show
- Welke drive-in DJ komt er op jullie feest?
- Wat zijn de kosten voor een extra speeluur
Maak van tevoren duidelijke afspraken over bovenstaande punten. Vaak wordt er gewerkt met een all-inclusive prijs waarbij je van tevoren een vast bedrag afspreekt voor alles. TIP! Houd rekening met eventuele stukjes en speeches tijdens het feest.
De drive-in show is niet de enige partij waar je afspraken mee moet maken. Als je het feest op een externe locatie geeft zorg dan dat je afspraken maakt over de volgende punten:
- Hoe krijgt drive-in show de apparatuur op de plek?
- Wanneer kan de drive-in show beginnen met opbouwen?
- Geldt er een geluidslimiet?
Belangrijk is dat alle gemaakte afspraken worden vastgelegd in een boekingsformulier. Deze dient door beide partijen worden goedgekeurd en ondertekend.
Hebben jullie duidelijke afspraken over alle bovenstaande punten? Dan kunnen jullie de drive-in show huren.
#5 Back-up drive-in DJ
De dag van jullie feest is bijna daar! Jullie hebben alles tot in de puntjes geregeld en de telefoon gaat. De drive-in show belt een dag van tevoren dat de geboekte drive-in DJ ziek is geworden en daardoor niet kan optreden op jullie feest. Wat nu? Zorg ervoor dat je drive-in show boekt die ook een back-up drive-in dj achter de hand heeft. Zo gaat jullie feest altijd door. Want regelmatig ontvangen wij telefoontjes van emotionele mensen die op het laatse moment een annulering hadden doorgekregen. Vaak door ziekte van de drive-in DJ. Maar uit ervaring weten wij ook dat sommige (hobby) DJ’s zonder moeite een boeking annuleren omdat ze elders meer geld kunnen vangen.
#6 Geniet van jullie feest!
Jullie hebben nu alles van tevoren vastgelegd en zijn er helemaal klaar voor! De muziekstijlen zijn doorgenomen. Ook is de drive-in DJ op de hoogte van de muziek stijlen die niet gedraaid mogen worden. Het is tijd om te genieten van jullie feest en van de drive-in show die jullie hebben geboekt, veel plezier en geniet ervan!
Benieuwd naar onze mogeliijkheden? Ga naar info & prijzen >
Boek een drive-in show op elke locatie
Bij veel feestlocaties is er geen apparatuur beschikbaar waarbij je gasten los kunnen gaan op goede muziek van goede geluidskwaliteit in combinatie met een spectaculaire lichtshow. Dit is natuurlijk wel iets wat je te bieden wilt hebben op speciale gelegenheden. Nu heb je de perfecte zaal gevonden, vol met sfeer en genoeg ruimte om jou feest te vieren. Geen probleem als er nog geen subwoofers en discolights aanwezig zijn. Je kan gewoon een drive-in show huren. Een dj die zijn eigen apparatuur meeneemt. Over het algemeen is een drive-in show modulair opgebouwd. Dit houdt in dat de show aangepast kan worden naar gelang de grootte van het feest. Het aantal genodigde en de omvang van de feesthal zijn allemaal factoren die meespelen. Dit is dus wel belangrijk om na te kijken bij een drive-in show huren. Het zou zonde zijn wanneer de muziek verloren gaat in een zee van mensen.
Speciale gelegenheden
Sommige drive-in shows zijn ook specifiek gericht op speciale gelegenheden. Zo kun je een drive-in show huren voor bijvoorbeeld een bruiloft, bedrijfsfeest of een themafeest. Hierdoor is de sfeer is goed afgestemd. Wanneer je een Drive-in show inhuurt, is het dus belangrijk de wensen en mogelijkheden te bespreken, zodat je weet waar je aan toe bent en hetgeen je inhuurt precies is waar je naar op zoek bent.
Voordelen en nadelen
Wanneer je een locatie wilt huren is het geen probleem wanneer er geen apparatuur aanwezig is. Die neemt de dj namelijk zelf mee. Zo kun je gaan voor die sfeervolle locatie waar je helemaal weg van bent. Wanneer een dj met zijn eigen apparatuur werkt, is dit over het algemeen fijner voor hem of haar. De eigen mengtafel voelt als thuis en hierdoor kan het feest snel van start gaan! Een Drive-in show vult je avond en laat je gasten lekker losgaan. Veel acts die je boekt duren misschien maar een half uur of een uurtje. Een dj zal je gasten zeker wel voor zo’n 4 uur bezighouden. Hierdoor hoef je maar één show te boeken waar je de rest van de avond geen omkijken meer naar hebt. Nog een voordeel is dat je hierdoor vaak goedkoper uitkomt.
Flexibel
Zoals eerder gezegd zijn sommige shows ingesteld voor een bepaalde gelegenheid. Hierdoor creëer je dus de perfecte sfeer voor je feest. Andere drive-in shows zijn wat algemener en de dj kan zich hiermee aanpassen naar de smaak van jou en je gasten en speelt in op de sfeer. Een drive-show is redelijk flexibel. Een dj zal minder ruimte innemen dan de gemiddelde band. en is hierdoor dus ook geschikt voor wat kleinere locaties. Er zijn niet veel nadelen aan drive- in shows. Wel is het zo dat wanneer je op zoek bent naar een dj dat het internet er vol mee staat, dus dat het even kan duren voordat je er een hebt gevonden die naar wens is. Ook is het zo dat heel veel feesten al een Drive-in show hebben en dit dus over het algemeen niet zoveel indruk achterlaat als bijvoorbeeld een band.
Drive-in show boeken? Wat kost dat?
Een drive-in show boeken, wat zijn de prijzen? Dit is afhankelijk hoeveel eisen je stelt aan de kwaliteit. Wil jij het feest van de eeuw organiseren en je gasten een onvergetelijke avond bezorgen, dan zal dat je iets meer gaan kosten dan een amateur dj. Er zit namelijk nogal een verschil in prijzen die drive-in dj’s vragen. Wanneer je alleen een dj inhuurt en niet een drive-in show, zal deze prijs lager liggen. Echter, moet je nu zelf de apparatuur inhuren en komen deze kosten er nog bij. Op deze manier kan je dus alsnog duurder uitkomen. Ook moet er veel meer geregeld worden en heeft de moet de dj wennen aan de apparatuur. Dit kan enigszins de kwaliteit wat doen dalen. Hoe groter het feest en hoe meer gasten, des te groter de geluidsinstallatie moet zijn.
Hogere prijsstelling
Een Drive-in dj bij meer gasten een hogere prijs vragen. Er kunnen namelijk meer gasten van zijn of haar show genieten. logischerwijs heeft dit ook invloed op de tarieven. Wanneer je een maatwerk drive-in show wilt boeken, komen er ook organisatorische aspecten om de hoek kijken die de prijs opkrikken. Er is namelijk meer overleg nodig met de klant. De verlichting zal uitgebreider zijn, en afgestemd op het soort feest en de locatie. Ook moet er een plan worden opgesteld voor het muzikale aspect van de show. Doordat een dj die maatwerk Drive-in shows verzorgd, meer apparatuur op voorraad moet hebben liggen, zal je dit ook terug te zien zijn in het tarief. Naast al deze aspecten heeft de professionaliteit van de show ook invloed op de prijs.
De professionaliteit van de drive-in show
Een beginnende drive-in show is voornamelijk geïnteresseerd in ervaring opdoen en zal vaak niets vragen. De kwaliteit van de show is niet gewaarborgd, maar het kan een leuke toevoeging zijn voor je feest. De apparatuur wordt vaak geleend en een aansprakelijkheids-verzekering heeft hij of zij niet. Een hobby dj treedt af en toe op en heeft meestal wel apparatuur, maar deze is van mindere kwaliteit dan die van de professionals. Ook heeft deze dj net als de beginnende collega geen aansprakelijkheids-verzekering.
Amateur drive-in DJ
Een amateur dj treedt vaker op, maar heeft hiernaast nog een gewone baan. De apparatuur is over het algemeen iets beter dan die van de hobbyist. Ook de tarieven liggen een trapje hoger. Je betaald bij deze drive-in show voornamelijk voor de onkosten die worden gemaakt, zoals benzine en benodigdheden. Ook deze dj heeft geen aansprakelijkheids-verzekering. Een semi-prof dj treedt veel op naast zijn/haar gewone baan. De drive-in shows zijn een goede bijverdienste voor de artiest. Ook hier liggen de tarieven weer een trapje hoger. De apparatuur die wordt gebruikt is echter meestal niet van hetzelfde kaliber als de topmerken die door de professionele dj wordt gebruikt. Wel is de semi-prof vaak verzekerd wat een fijne bijkomstigheid is.
Professional
Een professionele dj heeft alleen inkomen aan zijn drive-in shows. De tarieven zijn wat hoger, aangezien dit zijn of haar baan is en hij /zij er van moet leven. Deze Drive-in shows kunnen echter wel grotere feesten aan en leveren kwaliteit. Daar betaal je immers voor. Ook heeft een professional een aansprakelijkheids-verzekering en is in bezit van reserve apparatuur zodat de show altijd door kan gaan. Je loopt dus veel minder risico’s. Daarnaast is maatwerk bij een dj van dit kaliber geen probleem.
Hoe vind ik een goede drive- in dj?
Bedenk wat voor feest je gaat geven. Een drive-in show boeken voor een bruiloft? Een drive-in show themafeest of misschien een drive-in show bedrijfsfeest? Wat verwacht je zelf van de dj? Zijn de gasten in voor een dansfeest? Wat voor sfeer moet er heersen, heeft het feest een thema, enzovoort. Zoals eerder vermeld zit er nogal verschil in prijs en kwaliteit bij Drive-in shows. Bedenk hoeveel jij over hebt voor je feest en hoeveel waarde je hecht aan zekerheid en kwaliteit. Wanneer je daar achter bent kan je al heel veel Dj’s van je lijstje afstrepen. Wanneer je opzoek bent op internet, observeer dan de site. Ziet deze er professioneel uit? En wanneer je de artiest benadert reageert hij/zij dan snel en wordt je vraag of aanvraag serieus genomen of krijg je een standaard mailtje terug? Heeft de dj al veel ervaring.
Eerste indruk DJ
Maak kennis, door middel van mail,- telefoon-, of persoonlijk contact. Let erop dat de dj geïnteresseerd is in wat voor feest jij wilt geven wat jou wensen zijn, Als iemand niet luistert naar jouw wensen en preferenties en alleen maar zijn inzicht vertrouwd omdat hij zichzelf een goede drive-in dj vind, is het misschien beter om verder te kijken. Controleer de kwaliteit van een Drive-in show, voordat je iemand inhuurt. Lees recensies van klanten die jou voor zijn gegaan. Verkooppraatjes geven je misschien een goed gevoel bij iemand, maar zijn vaak niet al te realistisch. Een drive-in show huren is een wel overwogen beslissing.
Recensies zijn belangrijk
Ga dus op zoek naar hoe anderen de drive-in shows hebben ervaren. Wanneer je geen recensies kan vinden, kun je eventueel zelf op een forum rondvragen.Wanneer je dan uiteindelijk de perfecte dj hebt gevonden, is het noodzakelijk alles goed door te spreken. Jouw wensen voor het feest, maar ook de opbouwtijd van de drive-in show, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Conclusie
Samengevat zijn drive-in shows er in verschillende soorten en maten, verschillende prijzen en kwaliteiten. Doordat de dj zijn eigen apparatuur meeneemt, scheelt dit een hoop geregel voor jou als organisator en kan je feesten in een zaal die je perfect vind voor de gelegenheid. De programma’s zijn avondvullend, flexibel en geven een finishing touch aan jouw feest. Drive in show huren, er is voor ieder wat wils, maar het is dus wel belangrijk goed je huiswerk te doen om zo precies te krijgen waar je naar op zoek bent